Terugsturen of retourneren

Is het Pictogenda-artikel beschadigd of verkeerd bij je bezorgd?

Heb je een artikel gekregen wat beschadigd is? Of heb je niet het juiste artikel van ons gekregen? Neem dan contact op met de Pictogenda klantenservice . Je mag je artikel(en) binnen veertien dagen kosteloos naar ons terugsturen. De klantenservice mailt je hiervoor een retourformulier. Dit kun je uitprinten en invullen. Vermeld op het formulier de reden waarom je het artikel of de artikelen wilt terugsturen. Je kunt het formulier en de artikelen terugsturen naar het antwoordnummer dat op het retourformulier vermeld staat.

Wil je iets terugsturen dat niet beschadigd is?

Dat is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst. De retourkosten zijn dan voor je eigen rekening. Je ontvangt het aankoopbedrag terug als wij het artikel onbeschadigd van je hebben terugontvangen. Neem contact op met de  Pictogenda klantenservice , die je een retourformulier kunnen mailen. Dit kun je uitprinten, invullen en samen met het artikel terugsturen naar het antwoordnummer dat op het retourformulier vermeld staat.

Hoe lang duurt het voordat je een vergoeding of nieuw product ontvangt?

Wij doen ons best om je binnen vijf werkdagen nadat wij het artikel of de artikelen van je hebben terugontvangen nieuwe artikelen toe te sturen, in geval van beschadigingen. Mocht je geld van ons terugkrijgen, dan maken we dat zo snel mogelijk en in ieder geval binnen één maand naar je over.

Retourvoorwaarden: belangrijk om te weten als je artikelen wilt terugsturen

  • Je hebt 14 dagen de tijd om de Pictogenda klantenservice te laten weten dat je één of meerdere artikelen wilt terugsturen. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.
  • We willen de artikelen graag (zoveel als mogelijk) terug hebben in de originele verpakking.
  • Stuur het artikel compleet terug en volgens de aanwijzingen op het retourformulier.

Extra informatie

  • Als je meerdere artikelen wilt terugsturen, dan ontvangen we per artikel graag een retourformulier. Alle artikelen met de bijhorende retourformulieren per artikel mogen in 1 doos worden teruggestuurd.

Vraag bij het versturen van je artikel via pakketpost om een verzendbewijs, zodat je kunt aantonen dat je het artikel daadwerkelijk hebt opgestuurd.